HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 23 april 2012

INREDNINGSTANKAR - PLANERING AV VÅRT NYA HEM;)

Stenstorp köksö från Ikea

  Hallå girls i måndagskvällen!


Alltså jag förstår verkligen inte var tiden tar vägen just nu!?
Går det fortare på våren månntro?
Skönt i alla fall en stund på dagen i dag och det var riktigt varmt när jag sprang 3 km innan jobbet;)

Ni må tro att mitt huvud snurrar nu av planering i det nya boendet!=)

Funderar på en liten köksö i köket om det kommer att fungera, vilket jag tror nu när köket blev större när det plockades bort måååånga skåp. Tycker Stenstorpserien hos Ikea är så snygga och jag funderar på att måla skivan svart, vad tror ni om det? Tänk vad bra med avställningsyta och förvara snygga Ib laursen skålar m m på hyllorna.
Stenstorp rullbord
 Rullbordet är också fint, lite mindre om det andra är för stort.
 Badrummet är redan bestämt att det blir de här stora vita kakelplattorna tillsammans med grå klinkers....Å så snyggt! Jag tror man blir ännu mer lyrisk när det är ett gammalt badrum som får en sån ansiktslyftning, även om det inte är perfekt som ett nytt, så gör det så otroligt mycket med kakel, klinkers och nytt fint badrumsskåp;) Innan fanns det ingen tvättmaskin men min nya snälla hyresvärd sätter in en ny tvättmaskin åt oss med.....Lovely!!;)

Kaklet i köket blir också dessa stora vita kakelplattor och jag gillar att det blir enhetligt, precis om med golven med den gamla fina stavparketten. I köket blir det dock ett annat golv. Under några lager av andra golv fanns ett trägolv, men inte i sånt skick så det gick att använda + att det var tvunget att isoleras för värmens skull. Föredrar nog också ett varmt nyare golv än iskallt gammalt trägolv!=)
 Här är bara lite DRÖMMAR.....! Det ursnygga brudskåpet från fina Baazar i Sävsjö står HÖGT på önskelistan! Vem vet....lite annat ska säljas i min befintliga lägenhet, som ex min fina helglasade altandörr som jag bekostat och satt in, den hamnar hos mina grannar. Det kanske kan bli grunden till ett inköp av ett brudskåp;)
Mmmmm Det superfina Tine K bordet är också med på önskelistan;)

En takrosett blir det i hallen med! Passar utmärkt bra där med den takhöjden och där ska min "kristallkrona" (också från Baazar i Sävsjö) få hänga! Kommer att bli jättefint i den ganska rymliga hallen tillsammans med stavparketten och kanske en snygg fåtölj eller fotpall?;)

Ja snurr, snurr......ni anar nog att det funderas här;)
Himmel vad ROLIGT det är!=)

Ha en fortsatt skön måndagskväll!

Adela


15 kommentarer:

  1. Hej! va kul att pålanera ett nyutt boende:) Brudskåpet är ju bara sååå fint och står även på min önskelista!Kramar

    SvaraRadera
  2. Ojoj..det märks att jag har jobbat hela långa dagen o kvällen som jag stavar:)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Så skoj att planera och drömma om ett helt nytt hem! Vilken spännande tid ni har framför er!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få planera och drömma inför något nytt! blir den totalrenoverad för er? Jättefina saker du tittar på, brudskåpet är så läckert!
    Lycka till och låt oss vara med det är så spännande!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Så ni flyttar, så spännande! Jo både skåpet och bordet skulle jag också vilja ha! Kram kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad det kliar i fingrarna va?
    Underbart!
    kram

    SvaraRadera
  7. Åhh vad snyggt det skåpet va i svart! Den skulle jag också kunna tänka mig:)


    Kram CC

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att få planera och inreda ett nytt boende. Förstår dock att det är "blandade" känslor...
    Men tänk så kul att få göra precis som man vill från början.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Såå roligt med all planering inför nya boendet. Nästan lite avis. Blir som en nytändning ju :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  10. Jättefint! Så kul o spännande med interiör!! Kram... Anna

    SvaraRadera
  11. Det är ju så roligt att flytta!

    SvaraRadera
  12. Ååååå vad skoj att fixa och greja ett nytt hem.Måste vara bara så härligt.Ha det gott vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  13. Jäklars vilket läckert skåp! Läcker prislapp med antar jag;) Kram

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att få planera och få allt som man vill från början. Nytt och fräscht och så lite nya möbler på det. Brudskåpet, fast i vitt drömmer jag om till köket... Vi får se om de får nya hem hos oss så småningom :)!

    KRAM Sandra.

    SvaraRadera
  15. Förstår att det snurrar men så roligt för dig. Kommer bli hur bra som helst.
    KRAM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails