HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 27 juni 2011

EN GLAD OCH LEDSAM DAG...



God morgon vänner;)

....som texten på bilden, på en mysig bakgård i Gamla stan, finns nu min "stora A".
I går var dagen för flytt och det känns...det vet nog alla ni som har barn som flyttat. Dagen var lång och några tårar trillade i omgångar när han packade....Det känns  givetvis  jättebra med, men det blir ganska definitivt att nu är "barnåldern" över.
Saknar honom redan, men har tur att han bor i stan, två gårdar från mitt jobb=) Är superglad för hans skull för den här fantastiskt mysiga lägenheten och läget!

Vet ni vad som är så kul mer? I den här lägenheten bodde en av mina äldsta killkompisar när jag flyttade till stan för ca 16 år sen...så här har jag tillbringat en del tid;)
 Har ni sett en sån mysig innergård?;) Där dörren står öppen bor han;) Om ni undrar över varuvagnen så är det baksidan till ett jättemysigt café i gamla stan...
 Lummigt och mysigt!
 T & B kollade in nytt revir=)
 Japp, tänker dom, de blir nog bra det här;)
 Lite smårörigt än...men köket är på första våningen, stort och fint. Han har "ärvt" min smak för gamla möbler...;) Stolsdynorna är nyomklädda av fina flickvännen...svart o vitrandigt, så snyggt!
 Ordning o reda...=)
 Vardagsrummet är en trappa upp....kommer att bli så mysigt!
 Skulle själv kunna tänka mig att bo här...älskar dessa fönster!
 Sovrummet med fönster åt båda håll...får presenta honom lite växter med;)
Jag tog med mig middag dit igår så vi invigde köket;) Stolt över min 19-åring som fixat detta...;)

Nu ska det jobbas på idag...en hektisk vecka väntar;)

Kram vänner och tack för att ni kikar in ♥


12 kommentarer:

  1. Men gud vilket härligt ställe att bo på! Vilken urmysig innergård och härligt nära ett café, jag blir riktigt avis, sådär vill jag också bo!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ändå att ha honom nära. Heja killar som flyttar hemifrån sägar jag!:)

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig lgh!

    Gårdagens outfit gillade jag. Snyggt bälte/skärp.

    Kram
    Jeanette (Mortys)

    SvaraRadera
  4. Här är det också flyttdags för sonen, känns ju lite konstigt i dag när han börjat packa, undrar hur det känns på fredag, när den stora flytten sker? Kan förstå att en och annan tår föll :( Har två kvar här hemma, så det blir inte helt barntomt ändå// Christina

    SvaraRadera
  5. Påminner mig om min första egna lägenhet i Göteborg - vilken häftig känsla! Men tror mor grät en skvätt :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Har varit med om samma sak för någon månad sen..sonen sambo i ANNAN stad snyyyft MEN jag vet att han är lycklig så det lättar lite på mina snyftningar:)

    Och vilken underbar våning!!!!!!!
    En sådan storlek större skulle jag verkligen vilja finna i min Metropol..Drömma kan man ju:)
    kram söta:)

    SvaraRadera
  7. Åh tänk att få bo så där! Bra start på vuxen-livet:) Kram

    SvaraRadera
  8. Verkligen urmysigt vilken tur han har som fått så fin lägenhet:)

    SvaraRadera
  9. Förstår dig så väl. Man vill att de ska flytta och hitta sin plats i livet. Samtidigt är det jobbigare än något annat. Att släppa taget och gå vidare i sitt eget nya liv. Det blir bra. Det blir mer än bra. Det blir toppen! Med en mamma som du så finns det inget annat.
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Bara så fin lägenhet har din son hittat.Kul att ha honom nära.Ha det gott söta du .Kraaaam Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Kika in hos mig, jag har en liten sak till dig;)
    Kram fia (tillyst.blogspot.com)

    SvaraRadera
  12. TACK alla godingar för era hälsningar! Ni piggar upp alla dagar;) Goa tjejer är det bästa!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails