HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

tisdag 22 februari 2011

Kitchen

Hello mina vänner!

Stora snöflingor singlar ner med jämna mellanrum i dag och det är väl inte precis vad vi vill ha nu? Hmm...det hjälper ju inte att gnälla men någon gång måste ju vintern tröttna?!=)

Vid advent och jul är ju alla så i pysseltagen hemma och ändra om och donar i varje hem. Jag känner själv att man är i en svacka där nu, mycket man vill men man blir lite bromsad av kyla och snö...jag har flera projekt som ska målas men det är svårt då garaget är iiiiiiiiskallt...:) Man får nog helt enkelt nöja sig med att plocka om och fixa inne med det som går. I går drabbades jag av stora "slänglusten"! Som ni vet säljer jag mycket vidare och har även skänkt till Röda Korset med mera, men det finns också vissa saker som nog "ingen" vill ha;D Så nu står det svarta packade säckar i förrådet för vidare transport till soptipp! SKÖN känsla att inte spara på sånt man egentligen vet man aldrig kommer att plocka fram mer...känner ni igen er?=)

Så idag blir det bara lite interiörköksbilder från Adela...;)
Storstäd i köket och omplock, så blev det lite bättre.  En del har ni säkert sett innan;)
Älskar vita muggar..särskilt de stora jumpokopparna som man kan servera soppa i med...
 Zink är alltid fint till vitt, burken kommer från Butiken i Tenhult. En gammal fin hylla som fått vit färg och en hemmadesignad trälåda för tygservetter, inropad på Tradera.
 Dags att shoppa TULPANER i dag till den fina krukan som gapade tom igår...;)
 Gillar glasburkar mycket...dessa ska också fyllas nu efter julens pepparkakor som levde på övertid....;)
 Ljuvligt rosarosmönstrad kanna från Tidlöst i Halmstad piggar upp i fårgelburen som också fått vit färg...ljuslykta från Zanslösa Ting.
 En liten samling i lilla fönstret i hörnet...under kupan ska en lökväxt få bo;)
Söt cheapy lykta från Jysk....vitsprayad, då blev den så fin=)
Små glasflaskor på fint fat från Zanslösa Ting.

I dag fortsätter jag att plocka på övervåningen...;)
Skönt att bli av med lite där med som är överflödigt...
Men först ska jag åka till stadens stora byggvaruhus och kika på tapeter!

Kram vänner & ha en fin dag!


12 kommentarer:

  1. Här har du en som älskar att rensa och slänga det som inte används på tippen. Känslan när allt det är gjort är obeskrivbar. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att rensa och få bort grejer.Vad mycket fint du visar.Önskar dej en skön dag vännen.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken känsla du har vännen!!! VACKERT!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag vill bo hos dig ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Bli alldeles sjuk när jag ser allt fint hos dig:) Kram!

    SvaraRadera
  6. Fint med allt det vita. Lyser upp.
    Här har det snöat hela dagen, jag blir både glad och ledsen :-)

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. du har det så vackert hemma :) jag märkte det precis att det snöar haha :D

    SvaraRadera
  8. Så lustigt. Jag har oxå en sådan dag med rensning och kasta gammalt idag! :) Det är skönt att göra det ibland. Du får ta nya bilder när du har satt in våriga tulpaner och lökväxter i ditt kök! Tack för härlig blogg och vackra inspirerande bilder!
    Kramar Veronika

    SvaraRadera
  9. Mycket fint her hjemme hos deg!
    :)
    Liker ekstra godt din House of expres box..Så lekker!!
    kram
    Eldrid

    SvaraRadera
  10. Har oxå operation utrensning här hemma...Ska lämna in en del till auktion snart;o) Så skönt!!! Kan man köpa loppa nytt som man hellre vill ha!!!

    kram Malin

    SvaraRadera
  11. jag är väldigt bra på att rensa. Dock är inte alla i familjen det. Jag rensar, de kikar i säckarna och plockar ur......

    Ha en toppenbra dag.

    SvaraRadera
  12. OHHh de underbara vita muggarna med snirkligt öra..de finns inte att köpa nu väl?

    Det är så härligt att komma in här i din fräscha blogg!

    KRAMAR //Bina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails