HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

torsdag 27 januari 2011

Frisörbesök, inspiration från en mysig butik, Ester Eleonora & Malin Wollin

Hej mina fina, underbara vänner!

Oj vilket uppehåll det blev här...jag tror jag skrev förra veckan att jag hade mer tid den här veckan, men det har hoppat på mig det ena efter det andra! Undrar ni vad?;)

Måndagen var en dag med massa jobb och en rejäl storstädning hemma! Härligt...nyputsade fönster och nytvättade sofföverdrag! Log för mig själv när jag hittade ett "nedgrävt" grisöra i schäslongen....hmmm...så är det att ha en liten sötis vid namn Theodor. Han får för sig att "gräva ner" saker så inte mamma B hittar dom...jag är glad att jag hittade detta innan sommarvärmen...japp nu lämnar vi det ämnet=)
(En bild till för er som vill se Ka-ching wrap ordentligt;))

Tisdagen var en sanslöst skön "egentiddag" med klippning och ompyssling hos världens bästa och trevligaste frisör tror jag, henne gillar jag verkligen! Efter det fika med en vän och vidare färd mot "storstan". Men på vägen dit måååååste man bara stanna i lilla Butiken i Tenhult. Där finns så mycket fina saker...ni vet, jag har skrivit om den förut och även Sannibus;) Efter det var första målet att jaga speciellt önskade shoes av sonen som har fyllt år och som jag inte hann förra veckan. Jag lovar er att jag var nog i ungefär ALLA skoaffärer som finns...med god jaktlycka. Hem kom jag till en nöjd kille med ett par snygga svarta killboots och ett par superfräscha Dieseldojjor för sommaren, i vitt med röda detaljer. Hittade också en del annat smått och gott fint till herrarna! Fyndade det mesta på rea! I love rea! Jag vet att en del inte orkar leta, men jag plöjer som en harv i reaskörden och plockar godbitarna!=)
Hos Lilla Butiken i Tenhult fanns dessa superfina hjärtan från Walther & Company!
Snygga, snygga kuddar i kraftig väv och skinndetaljer på....hur fina som helst;)
Provade den här drömmen som jag tittat efter hela vintern  från Custommade och den är såååå snygg! St 38 var dock för stor för mig så den fick hänga kvar till någon annan lycklig...;) Fint arbetad och 899:- för den som undrar;)
 En hel del Mollyrea var det i butiken med, men mest stora storlekar kvar i det mesta...gjorde inte mig nåt då jag hellre satsar på våren...;)
Söta cremefärgade hjärtan....
I min absoluta favoritbutik Årstid där jag för övrigt skulle kunna flytta in;), fyndade jag denna skönhet....Halva priset på Ester Eleonoras saker! Lovely, det gillas mycket! Underbart fin och superskön klänning. Ni ska få se den ordentligt på sen, detta är en lustigt tagen bild i provhytten;) Ryggen är SÅ fin. Den här kan du vara jättefin i men jag ser den framför mig i sommar med vita uppvikta, tighta jeansleggings och ett par Converse för att "klä ner den" lite=) Spetsar, cremerrosa och detta material! Är så nöjd med klänning och pris!=)

Onsdagen har varit en "smått hysterisk dag" när jag gör annonser åt Zanslösa Ting och mitt på "prov hemma program" In Design som inte ville fungera. Har provat i timtal att ladda ner en nyare utgåva, man får testa på prov i en månad gratis...vill man sen köpa det kostar en licens 42 000:-!!!!!! Inte undra på att företag ofta bara har EN licens på dessa program. Men lever man i Marknadsföringens värld som jag ju också gör, så skulle man hemskt gärna vilja ha det hemma...men det är sjuka pengar. Det är i stort sett det enda program du kan göra perfekta annonser i och som alla reklambyråer m m använder sig av.
Malin Wollin

Såg en sväng på Kvällsöppet med Ekdahl ikväll som bl a tog upp problematiken med näthat. Bloggerskan Malin Wollin var med i debatten och jag tycker hon svarade mycket bra och hade bra åsikter. Anonyma elaka, sjuka kommentarer är ju många bloggare drabbade av. De menade på att det är ett näthat som växer...Ett trist elände som man inte fattar något av...Bra svar som kom fram där både från psykolog och andra medverkande, och som i och för sig är helt självklara, var att personer som ägnar sig åt att kasta skit anonymt inte mår psykiskt bra själva. Det bottnar ofta i avundsjuka och andra psykiska problem, som de lättar på genom att skriva anonym smörja som de inte vågar stå för med sitt namn. Psykologen där sa att dessa individer borde istället skriva av sig sitt hat på ett papper som de aldrig skickar någonstans...Helt rätt tycker jag med! Jag håller också med Malin Wollin som tyckte att dessa individer är bara att totalnonchalera. Intressant i alla fall då det figurerar många såna i Bloggvärlden med, som nog nog alla vet. Jag har också varit drabbad och ibland har man inte vetat om man ska skratta eller gråta...Hoppas vi alla slipper sånt i fortsättningen!!=) Nej nog om detta trista ämne....;)

Nu tar vi tag i dagen och gör något bra av den!=)

Kramar!

15 kommentarer:

  1. Goodmorning söta powderpuff:)
    Så SNYGGT håret blev!!
    Här är man uppe i ottan:)
    Idag postas en ..... som jag tror att du kommer att vara jättefin i:)
    Åhh de där stora hjärtan har jag letat efter så himla fina:)
    Ha ha ha du har en liten "grävare" hemma ..fniss.. Här hemma har vi en "nospipare" Viggo "gräver" med nosen på parketten så det blir lååånga pipljud när han ska gömma ben för katterna ha ha :)
    Stora kramen :)

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte hela kvällsöppet, men det jag såg var bra.
    Har själv haft enorm tur på min blogg.

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Jag skrev precis ett inlägg om detta anonyma spelet vissa har. Bloggandet ska vara roligt!
    Inte en plats för tråkigheter....

    Vad snygg du är! Skulle gärna bära dina kläder :)

    Ha en bra dag! Kram Erika

    SvaraRadera
  4. Grisöra gömd i vit soffa ? Vilken liten buse du har ;-)
    Jag hade en vovve tidigare, "lilla" Pim Pim...(Leonberger) Hon gömde minsann inga grisöron... hon mumsade i sej ett sånt på 2 minuter ;-)
    Önskar dej en strålande dag idag ♥

    SvaraRadera
  5. Ester Elenora klänningen är underbar.Har den själv i grått och älskar den. Känns så lyxig. Vilket fynd du gjort. Ska nog leta efter den där färgen för den var helt fantastiskt fin.
    Ha en superfin dag
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Hej i kylan !
    Vad fint Vera sitter på dig ! sålde slut på mina jag fick i oktober Direkt!!!
    I alla färger. Du skall se Ester Elenoras vår/sommarkollektion.... WOW!!
    Jättefin ! Hoppas allt är bra i lilla staden o med dina fina vovvar, min lilla vita gick bort i december. Saknar henne vansinnigt! Kram från din sommarstad ;)

    SvaraRadera
  7. Så snyggt det blev!
    Men du, jag hade inte tänkt köpa någon Molly nu i vår. Den där Ka-ching wrapen är så snygg (fast det är kanske bara på dig :)) Och så Ester Eleonora klänningen, så söt. Det är väl bara att plocka fram Visakortet igen då ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Wrapen är bara sååååå ljuvlig!! Älskar min i dark rose!!!

    Klänningen från EE superfin!!!

    Kram fina du! ♥

    SvaraRadera
  9. Snygga Adela, håret blev jättesnyggt och EE klänningen är underbar.
    Kram

    SvaraRadera
  10. HEJ SÅ SNYGG DU BLEV .VAD ÄR DET FÖR LÄPPGLANS DU HAR,FIN FÄRG.MVH LENA

    SvaraRadera
  11. Tack för din stärkande kommentar!
    Ser fram emot de bilder du skickar till mig..
    KRAMEN

    SvaraRadera
  12. Ester Eleonora-klänningen är jättefin på dig, fin i håret blev du med:) Malin Wollin gillar jag skarpt, har följt hennes krönikor i flera år...Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej!!
    Vad fin du är i håret, måste verkligen göra ngt med mitt....

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Hej alla och TACK för era goa hälsningar!

    Lite odd: Goding där med din nospipare =)

    Åsa: Skönt för dig, sånt är sååå trist!

    Erika: Ska genast läsa ditt inlägg!=)

    Johanssonskan: PimPim hette en häst jag red en gång i tiden...Å en Leonberger...inga små saker!;D

    Vivvi: Kika efter den du med;) den är superfin=)

    Katarina: Måste beställa EE sommar av dig sen! Men fy vad trist med voffsen! Usch ja det är det värsta...vill inte ens tänka tanken. Längtar till "din stad"=)

    Anneli, Mia och Hilde: Era godingar...härliga bloggvänner, tack!

    Lena: Tack! läppglansen är ett cheapy men bra Isadora nr 10!=)

    Camilla; Du är en liten ängel...;)

    Linda: Bästa Linda...malin och du är nog lite lika, finurliga, raka och roliga!=)

    Malin: Tack vännen! Alltid skönt att piffa sig lite=)

    KRAM ALLA!!

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar blogg du har!
    Kram K

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails