HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

söndag 29 augusti 2010

Award och söndagspromenad

Hej i kvällen!

Skön hemmakväll här och jag fick ha min beredskap hemma och ta det lugnt...så skönt;)
Här får ni hänga med på min härliga söndagspromenad i dag i bilder...Den här rundan går jag nästan dagligen...kan gå den om och om och om igen...tröttnar aldrig på den=)
I dag var det något magiskt ljus ute...titta på bilden överst...visst är den härlig?

Fick en bloggaward igår av fina Anneli med bloggen Trying to follow my dreams. TACK för den vännen och detta innebär följande;

Regler:

Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.Tacka och länka tillbaka till den du fick Awarden av.
När man får den så ska man skriva 7 intressanta saker om sig själv
och sedan ge awarden till 7 andra bloggare
(Skriv till dem att de fått award).

Puh...sju INTRESSANTA saker...=) Ok, det kommer nedan...om det är intressant håller jag nog inte med om, snarare sånt ni kanske inte visste om mig!=)
Vem skulle inte vilja bo där på andra sidan sjön?;)
T & B fullkomligt älskar den här rundan med!
Både sommarstugor och nybyggnationer på andra sidan sjön om där jag med bor;)
Gullet Theodor=)
Tänk att dom kan?!?
Nästan fast ändå en bit ifrån inne i viken längst ner bor jag...om ni ska hälsa på..;)
Älskade vännerna...kan inte leva utan dom=)
Så skönt att varva ner ute i solen idag efter en intensiv helg.

Då var det sju saker om Adela=)

1. Är faktiskt inte ett dugg fotbollsintresserad men var på ett fotbolls-VM en gång, fast länge sen...sommaren -90 i Italien. Blev lika galen som alla andra och satt blå och gul målad på läktaren och skrek! Fanns t o m med på TV klipp där ifrån från läktarplats med blont hår, ljusgul blus, blå jacka och tvåfärgad gulblå safarihatt  på huvudet;)

2. På samma galna resa som jag gjorde med en dåvarande pojkvän (som för övrigt också var blond och såg väääääldigt svensk ut) så råkade vi komma vid ett hotell i Genua samtidigt som svenska landslaget och italienarna var som galna och sprang efter bussen och skrek. Vi hamnade som sagt mitt i och min pojkvän fick skriva autografer han med, vilket han gärna gjorde...hmmm;) ... och till slut fick även jag skriva. Stackrarna förstod inte vad vi sa och vi förstod inte dom. Många skratt blev det efter den händelsen=)

3. Är uppväxt i en liten "håla" men lugnt och tryggt;) Var galen i hästar hela min uppväxt och har även ridit lektionsridning så sent som för 5 år sen;) Är ju överhuvudtaget galet förtjust i de flesta djur...det har nog ingen missat=)

4. Är också på tal om helt galet, förtjust i nötcreme i små förpackningar ni vet...=) Köper det fortfarande ofta. Det var lättare när barnen var små då kunde man skylla på att de skulle ha dem;) Willys är frestande att handla på...där finns de i påse med 10 st för inga pengar alls. Tror ni dom är nyttiga??=)

5. Är dödlig äcklad av maskar och kan knappt gå ut ibland på promenader när det har regnat mycket. Tycker det är helt vidrigt med dessa bruna ringlande saker och att trampa på en är lika med stor skräck=) Har noterat att de små sakerna kommer fram i mängder om man är ute sent en regnig kväll...Antar att de begriper att det inte är så mycket bilar och annat ute som kan mosa dom..=)

6. Har bott i Jönköping (i min ungdom=)) och haft en mycket kort karriär som snabbköpskassörska. Inget för mig att bara sitta still och knappa siffror, men det roliga var att detta var under tiden en gammal slagdänga var poppis=) "Snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bor, hon är så vacker och min kärlek är så stor"  Ha ha...kommer ni ihåg?  Varför jag tar upp detta var för att en MODIG kille jag lärde känna där i stan, kom in nästan varje kväll och handlade. En kväll kom han med en ros och tro det eller ej faktiskt sjöng en bit av denna låt...Jag höll på att trilla av stolen och de kunder som var i butiken applåderade=) Vi träffades någon gång, men det blev inte vi;)

7. Har nog nämnt det förut att jag "sommarjobbade" i "min ungdom" många somrar i rad på Borgholms sjukhus på Öland. Många roliga episoder finns därifrån och jag kommer alltid att ha ett speciellt hjärta för Öland. Drömmen om lottovinsten och sommarstugan ni vet....=)

Det var lite om mig...mer "värdelöst vetande" än intressant kanske=)

Jag vill ge denna award till följande underbara bloggare. Så svårt att "bara" välja sju , vill välja fler men dessa är det utav många fina bloggar som jag gillar:)


Sov så gott!
Kram
Adela

8 kommentarer:

  1. Va kul att läsa dina 7 punkter. När jag ser dina härliga gröna bilder tänker jag på hur trist det blir när det gröna försvinner. Fy och usch. Inte tänka på det nu :D
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack söta du!!!! Vad roliga 7 saker. Jag är ju dödligt avundsjuk på att du kollade på VM -90!!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Öland har jag också många minnen från, väldigt preskiberade vid det här laget...:)

    SvaraRadera
  4. Vad härliga bilder du visar.Kan förstå att du inte tröttnar på den underbara promenadvägen.Mycket fint att kolla på.Grattis till Awarden.Skoj att läsa om dej.Önskar dej en fin måndag sötis Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Hej! Fina bilder!! Vill fråga dig om stövlarna ifrån Ellos..finns dom fortfarande kvar..kan inte hitta dom..
    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
  6. TACK FINA DU!!! Älskar din blogg och dina vackra inspirerande bilder, det vet du!!! Känner mig verkligen hedrad fina du!!!
    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Anneli: Tack igen för awarden!

    Dr Molly: Den är du värd!=)

    Åsa: Undrar om vi inte har sprungit på varandra någon gång...;) Vi verkar ha haft "samma väg tidigare";D

    Rita; Tack goa Rita! Hoppas du mår bättre nu=)

    Chatarina: Har svarat i din blogg!

    Oddmolly-holic: Du är väl värd den med! Älskar din blogg med och alla inspirerande outfits och tips!=)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  8. Hej igen! Tack för svaret..storlekarna var slut..men det kanske kommer in nya..såg att du varit i Italien på vm i fotboll -90..det var jag också:)
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails