HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

måndag 22 februari 2010

Ett gammalt skåp från Öland...


...hittade hem till mig med en arbetsplats E husbil från Öland!;)
Historien är kul, jag hittade ett skåp på Blocket, där man kan hitta många bra gamla saker att fixa i ordning. Köpte skåpet på stående fot och började därefter fundera på hur jag skulle få hem det?!

Eftersom jag gillar att hitta lösningar på problem, så fixade det sig den här gången med. Ringde vår mycket hjälpsamme säljare på Kalmar/Öland distriktet som snällt tog sin bil över bron o hämtade skåpet i Borgholm! Säljare som han är och med talets gåva;) så prutade han till och med utan min vetskap. Det tackade vi för!

Tillbaka till Kalmar för nästa dag kom en husleverans dit och det var ju synd att husbilen skulle gå tom hem...så mitt lilla skåp fick åka stor husbil tillbaka hem till mig småstaden;-) Så kom det hem till sin nya ägarinna!
Brunt o ganska fult, men med möbelspackel, slipningar och 3 strykningar vit färg så var resultatet ok!

Nu bor det på hallen på 2a våningen tillsammans med fina upphängningskrokar från antikhandeln här i småstaden. Några minnen på krokarna, däribland dopklänningen som jag sydde för ca 16 år sen...;)Resväskan kommer också därifrån och fyndades för ca 40kr sliten och ful. Även den har fått vit färg och fin text på ...Kul med gamla väskor! Vem vet var de har varit? I "Amerikat" kanske som Karl-Oskar sa...;)

Ha en skön kväll;)

Adela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails