HOUSE of ADELA

HOUSE of ADELA

lördag 27 februari 2010

Auktionsfynd - La maison est oú le coeur est...





Lugn skön kväll i soffan och vid datorn är avverkad med laxspett och lite vin. Skulle ha tillbringat kvällen på arbetsplats P men vi var dubbelbemannade så jag fick ledigt. Ganska skönt, för det finns "tusen saker" att komma ikapp med hemma efter en intensiv tid!

Visar mina auktionsfynd, ett gammalt bord och karmstol. Var brunt, nött och fult när jag slogs för det på en auktion för två år sen. Var som vanligt på visningen kvällen innan och det "stod ju mitt namn på stolen och bordet", tyckte i alla fall jag...Självklart skulle det stå hemma i mitt vardagsrum;) Var taggad när auktionsroparen kom till "mina möbler" och den stackars tjejen bredvid mig som bjöd med, hade inte en chans. Man är ju inte Vädur för inte:-)...Karmstolen var också brun och ful med ett gammalt möbeltyg på, men efter vit färg, lite guld och stoppad, omklädd dyna så blev den fin.

Bordet har fått ett budskap på sig med "La maison est oú le coeur est - Hemmet är där hjärtat är", stämmer väl bra för oss alla?

Psalmboken eller "Choral Psalmbok" står det på ryggen, på bordet är från Antikhandeln här i småstaden. Den har tillhört "Karl-Frithiof Ekblad" står det skrivet med finaste skrivstil in den. Tänk om den kunde tala!;)

Några bilder också från en gammal ram inshoppad på loppis. Lite vit färg och sen kan man variera "motivet". Just nu är det ett par fina balettskor från Blocket som hänger där.

Ses i morgon;)

Adela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails